Σελίδες

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

ΜΟΥΣΕΙΑΚΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2012



Τα προγράμματα παρουσιάζονται από ειδικούς εκπαιδευτικούς-παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς θεατρολόγους ,συγγραφείς, περιβαλλοντολόγους ,ιστορικούς……..



Εχουν διάρκεια  90 λεπτών  και απευθύνονται  σε τάξεις  20-25 μαθητών και το κόστος συμμετοχής είναι 3 ευρώ/το άτομο .



Στόχος των προγραμμάτων είναι η βιωματική μάθηση των παιδιών .Ο Αριστοτέλης είπε κάποτε «όσο και να μάθουμε πριν κάνουμε μαθαίνουμε μόνο κάνοντάς το κάτι , τελικά. Ο δε Κομφούκιος είπε κάτι αντίστοιχο «πες μου και θα το ξεχάσω ,δείξε μου και ίσως να θυμηθώ ,δώσε μου την ευκαιρία να συμμετέχω και θα το κατανοήσω».

Οι  συμμετέχοντες λοιπόν  παίζοντας  και διασκεδάζοντας μαθαίνουν να  προβληματίζονται, να συμμετέχουν ενεργά, να αξιολογούν και να παίρνουν αποφάσεις προβάλλοντας επιχειρήματα ,εξασκώντας  μ’ αυτόν  τον τρόπο την κριτική και αναλυτική τους ικανότητα.

Ευελπιστούμε ότι  η Pantheon edu-tainment services  θα αποτελέσει χώρο παιδείας και ψυχαγωγίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης μας .






«Γράφω χωρίς γραφή»
Ένα εκπαιδευτικό εργαστήρι δημιουργικής γραφής χωρίς «γραφή».

Το πρόγραμμα «γράφω χωρίς γραφή» απευθύνεται σε παιδιά  προσχολικής-πρώτης σχολικής ηλικίας.  Τα παιδιά μέσα από  τις φανταστικές ιστορίες,  τη μουσική και τα  κινητικά παιχνίδια, αναπτύσσουν δεξιότητες ανακαλύπτουν τους ήρωες, τις ιδέες, τa θέματα, τα γεγονότα και τη γνώση. Μαθαίνουν να συνεργάζονται και να δημιουργούν. Μέσα από τις δράσεις τα παιδιά θα παίξουν ,θα συζητήσουν, θα διασκεδάσουν και θα μάθουν να αγαπούν το βιβλίο. Ένα  δημιουργικό πρόγραμμα  που καλλιεργεί την φαντασία και τις άλλες πνευματικές και ψυχικές ικανότητες των παιδιών. Έτσι δημιουργούμε το δικό μας παραμύθι.

Διάρκεια: 70 λεπτά.                                   

Υπεύθυνη προγράμματος:

Αγγελική Παπαδοπούλου(Συγγραφέας –παιδαγωγός)



«Παίζουμε βιολογικά με την Φραντζέλα και την παρέα  της»
               

 Ένα παραμύθι με τρεις μικρές κατσικούλες και τις περιπέτειες  τους, για τη δημιουργία μιας βιολογικής φάρμας.Μέσα από το πρόγραμμα παρουσίασης τα παιδιά, με  οπτικοακουστική προβολή, έχουν τη δυνατότητα να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, να ανακαλύψουν  πως καλλιεργούνται οι τροφές που καταναλώνουμε και τι θα μπορούσαμε  να κάνουμε ώστε  τα τρόφιμα να είναι πιο υγιεινά.Με το παιχνίδι δράσης « Παίζουμε βιολογικά»,  διασκεδάζουν μαθαίνοντας.Προβληματίζονται με όλα αυτά και στο εργαστήρι ξεκινούν μια πρώτη προσπάθεια παρασκευής βιολογικού γιαουρτιού, από τη μυστική συνταγή της Φραντζέλας, το οποίο μετά γεύονται.                      
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ενθαρρύνει τη φαντασία,  κεντρίζει την περιέργεια και ψυχαγωγεί.
Διάρκεια: 70 λεπτά.

Ομάδα: 15-25 παιδιά.



Υπεύθυνη προγράμματος:Αγγελική Παπαδοπούλου (Παιδαγωγός –συγγραφέας)



«Το κουτί του συγγραφέα» ένα  εκπαιδευτικό πρόγραμμα δημιουργικής γραφής που καλλιεργεί την φαντασία και τις άλλες πνευματικές και ψυχικές ικανότητες των παιδιών. Απευθύνεται σε παιδιά   σχολικής ηλικίας 8-12 ετών.To πρόγραμμα  ενισχύει  την αυτοπεποίθηση, την οξυδέρκεια και βοηθά τη φαντασία, ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες, ανακαλύπτουν τους ήρωες, τις ιδέες, τa θέματα, τα γεγονότα και τη γνώση. «Δουλεύουμε»  μια ιστορία  με την πλοκή της ,τους ήρωες της και τους  χαρακτήρες τους.

«Το κουτί του συγγραφέα»  προσφέρει τη δυνατότητα και τη χαρά της δημιουργικής γραφής και έκφρασης .

Διάρκεια:  70 λεπτά
Υπεύθυνη προγράμματος: Αγγελική Παπαδοπούλου(Παιδαγωγός –Συγγραφέας)
 


«Ο Λεωτυχίδης  και οι μικροί αρχαιολόγοι»


Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προσφέρει στα παιδιά  ένα ταξίδι στον κόσμο της αρχαίας Ελλάδας.

Ακολουθούμε τον μικρό Λεωτυχίδη και παρακολουθούμε τη ζωή του στην αρχαία Ελλάδα. Τι μαθήματα διδασκόταν στο σχολείο, πως ήταν στο σπίτι, τα παιχνίδια που έπαιζε, τι έτρωγε, πως ντυνόταν.

Τα παιδιά μέσα από μια παρουσίαση power point, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  την δουλειά ενός αρχαιολόγου ο οποίος ανακάλυψε τα ευρήματα και έμαθε για τη ζωή του μικρού Λεωτυχίδη.  Μαθαίνουμε  πως γίνεται η ανασκαφή ,αποκρυπτογραφούμε τα ευρήματα και  ανακαλύπτουμε την ιστορία .

Στο διαδραστικό μέρος της παρουσίασης τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παίξουν τον αρχαιολόγο και να κάνουν μια μικρή ανασκαφή .Να φωτογραφίσουν τα αντικείμενα(της ανασκαφής) και να μάθουν για την ιστορική διαδρομή τους.

Τα παιδιά αντιλαμβάνονται  μέσα από το παιχνίδι την ιστορία.

Μια δράση που μας ταξιδεύει , μας μαθαίνει και μας ψυχαγωγεί.

Υπεύθυνη προγράμματος: Αγγελική Παπαδοπούλου(Παιδαγωγός –συγγραφέας)



Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα


«Κάποτε υπήρχε ένας αυτοκράτορας με μεγάλο πάθος για τα καινούρια ρούχα. Μια μέρα έφτασε στο βασίλειο του ένας απατεώνας ράφτης που ισχυριζόταν ότι είχε στην κατοχή του το πιο  εξαίσιο ύφασμα , με το οποίο μπορούσε να ράψει εξαιρετικά κοστούμια. Αυτό το ύφασμα είχε όμως τη μαγική ιδιότητα να είναι αόρατο για όποιον δεν ήταν κατάλληλος στη δουλειά του ή ανόητος..»

Ένα συναρπαστικό θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα βασισμένο στο γνωστό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παίξουν, να δημιουργήσουν, να συνεργαστούν και να προβληματιστούν. Τα παιδία παίρνουν ενεργό μέρος στην εξέλιξη της ιστορίας μέσα από μια σειρά θεατρικών παιχνιδιών, αναλαμβάνουν ρόλους και συμμετέχουν σε αυτό, αναπτύσσοντας παράλληλα κριτική σκέψη και βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση τους.



Διάρκεια  90 Λεπτά

Απευθύνεται σε παιδιά Β΄-ΣΤ΄Δημοτικού             
Υπεύθυνη προγράμματοςΧαρά Αργυρούδη



 




<<Η γη στο θερμοκήπιο>>
 
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά των τελευταίων (ε’ και στ’) τάξεων του δημοτικού σχολείου.
Διάρκεια: 90 λεπτά
Σκοπός προγράμματος:
Να κατανοήσουν τα παιδιά τους μηχανισμούς που προκαλούν την κλιματική αλλαγή και τον τρόπο που ο καθένα ξεχωριστά συμβάλλει στη δημιουργία του φαινόμενου του θερμοκηπίου και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το θέμα αυτό.
Περιγραφή προγράμματος:
Εισαγωγή στο θέμα με την ανάγνωση της πρόγνωσης του καιρό από απόκομμα εφημερίδας. Συζήτηση σχετικά με τον καιρό και ορισμός του «κλίματος».Εξήγηση του φαινομένου του θερμοκηπίου μέσα από ppt προβολή. Διεξαγωγή πειραμάτων για την περαιτέρω κατανόηση και εμπέδωση του φαινομένου.Σύνδεση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Συζήτηση για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον και τους ανθρώπους.Ανάγνωση ιστορίας και εντοπισμός των σημείων, όπου ο πρωταγωνιστής με την συμπεριφορά του συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων συμπεριφοράς.Φύλλο εργασίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αντίστοιχες κατασκευές.   Συμπλήρωση φύλλου αξιολόγησης προγράμματος. 


Υπεύθυνη προγράμματος:Νικόλ Βαμβακά


<<Νερό: πολυτιμότερο και από χρυσάφι>>
 
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το νερό για παιδιά γ’ και δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου.

Διάρκεια προγράμματος: 90 λεπτά

Σκοπός προγράμματος:

Να εκτιμήσουν τα παιδιά το νερό -ως ένα στοιχείο απαραίτητο για την επιβίωση στον πλανήτη- και να κατανοήσουν την ανάγκη για ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων.

Περιγραφή προγράμματος:

Εισαγωγή στον κύκλο του νερού με την ανάγνωση πολυτροπικού κειμένου για «Το ταξίδι της μικρής σταγόνας».Αναλυτική παρουσίαση του κύκλου του νερού μέσα από προβολή ppt.
Παιχνίδι κατασκευής σε ομάδες για την εμπέδωση του κύκλου του νερού.

Συμπλήρωση φύλλου εργασίας σχετικά με τις χρήσεις νερού .

Εποικοδομητική συζήτηση πάνω στο φανταστικό σενάριο «Το νερό μόλις τελείωσε» .

Συζήτηση σχετικά με τις Μονάδες Επεξεργασίας Νερού και προσομοίωσή τους με την κατασκευή φίλτρου καθαρισμού νερού.

Εισαγωγή στη ρύπανση του νερού μέσα από πειράματα.

Καταγραφή κανόνων για την σωστή χρήση του νερού και ανάρτησή τους στην τάξη.

Επιδαπέδιο ομαδικό παιχνίδι για την εμπέδωση ορθών πρακτικών διαχείρισης υδάτων.

Συμπλήρωση φύλλου αξιολόγησης προγράμματος. 
 Υπεύθυνη προγράμματος:Νικόλ Βαμβακά




<<Μια βόλτα στο Δέλτα>>


Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους υγροτόπους για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (α’και β’ τάξη δημοτικού σχολείου).

Διάρκεια: Ημερήσιο πρόγραμμα, περιλαμβάνει δραστηριότητες στην σχολική αίθουσα και εκδρομή στο εκβολικό σύστημα των ποταμών Γαλλικού-Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα, κοντά στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης.

Σκοπός προγράμματος:

Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τα υγροτοπικά οικοσυστήματα, να γνωρίσουν την αξία τους και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την προστασία τους.

Περιγραφή προγράμματος:

Στη σχολική αίθουσα, εισαγωγή στο θέμα μέσα από δραματοποιημένη αφήγηση. Προβολή σε  ppt σχετικά με την οικολογική σημασία των υγροτόπων και την αξία τους για τον άνθρωπο και άλλους οργανισμούς.Ορισμός του «οικοσυστήματος», κινητικό παιχνίδι για την κατανόηση του όρου και την αλληλεξάρτηση των οργανισμών μέσα σε ένα οικοσύστημα.Ορισμός του «υγρότοπου» και παρουσίαση των προστατευμένων υγροτόπων στο χάρτη της Ελλάδας. Εντοπισμός του Δέλτα Γαλλικού-Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα στο χάρτη.

Μετάβαση στην περιοχή του Δέλτα και παρατήρηση του περιβάλλοντος και των φυτικών-ζωικών οργανισμών. Εντοπισμός των ανθρώπινων επεμβάσεων στο φυσικό περιβάλλον, με τη χρήση φύλλου εργασίας.

Επιστροφή στο σχολικό χώρο. Συζήτηση για τους κινδύνους που απειλούν την οικολογική ισορροπία στο Δέλτα.

Παιχνίδι με κάρτες για τη γνωριμία των παιδιών με την υδρόβια και παρυδάτια ορνιθοπανίδα.

Συμπλήρωση φύλλου αξιολόγησης προγράμματος.

Υπεύθυνη προγράμματος:Νικόλ Βαμβακά






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.